اجتماعی اسلامی اقتصادی سیاست های جرمی متفرقه

يأجوج و مأجوج وبیت المقدس

نوشته شده توسط سید آصف هاشمی

قرآن کریم در سورۀ کهف و همچنان در احادیث نبوی در مورد یأجوج و مأجوج بیان کرده است. این ها گروهی هستند که خداوند متعال این ها را آفریده و برای شان قوت قوی داده است که هیچ کسی غیر از خداوند متعال بالای آنها قادر نخواهد بود، چنانچه در حدیث قدسی از أَرْطَاةَ بْنِ الْمُنْذِرِ روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: خداوند متعال میفرماید :« … من از مخلوقات خود مخلوق را خارج خواهم کرد که بالای آن غیر از من هیچ کسی قادر نخواهد بود».
السنن الواردة في الفتن للداني (ج6/ ص1210).

و این از مسلمات است که یأجوج و مأجوج بشر واز اولاد آدم و حوا هستند که طغیانگر وشرور هستند که مفسرین و مؤرخین در بحث پیرامون یأجوج و مأجوج طوریکه تفسیر المنیر و تفسیر الراغی نوشته است، آنها انسان را انسان دانسته و از اولاده بنی آدم.

همچنان ابن کثیر در البدایه و النهایه می گوید: بدون شک که یأجوج و مأجوج از اولاد آدم است یعنی انسان هستند و استدلال میکند به حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم : {عن عبد الله بن عمرو رضي الله عنهما عن رسول الله صلى الله عليه وسلم؛ قال: «إن يأجوج ومأجوج من ولد آدم} ترجمه : یأجوج و مأجوج از اولاد آدم هستند. (إتحاف الجماعة بما جاء في الفتن والملاحم وأشراط الساعة (ج3/ ص160).

و همچنان میگوید: «يأجوج‌ و مأجوج‌ دو قبيلۀ از اولاد يافث‌بن‌نوح‌ اند، و آنطور که در احادیث جعلی و خرافی شایعه شده که میگویند: آنها حیوانات هستند، درندگان اند و هزار سال عمر میکنند، به اندازه یک شبر هستند و سایر موضوعات دیگری که میگویند همه شایعه است و درست نیست. بلکه از اولاد آدم هستند و مثل ما انسان هستند.

و نکتۀ مهم اینجاست که به اساس آیت قرآن کریم سوره کهف آیۀ 96 آنها در پشت دیوار آهنی محبوس شده اند، زیرا آنها قوت شان را در نهایت اعمال شریر و ارتکاب فساد و افعال خبیثه و ظلم استفاده میکنند.

و قرآن کریم اشاره دارد که در وقت آخر زمان خداوند متعال زود است که این سد را منهدم بسازد، همین سد را که در پشت آن یأجوج و مأجوج حبس هستند. میفرماید:
{فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ رَبِّي جَعَلَهُ دَكَّاءَ وَكَانَ وَعْدُ رَبِّي حَقًّا } [الكهف: 98].

ترجمه: «گفت‌ اين‌ رحمتي‌ از جانب‌ پروردگار من‌ است‌ ولي‌ چون‌ وعده‌ پروردگار من‌ فرا رسد، آن‌ را در هم‌ كوبد و وعده‌ پروردگارم‌ حق‌ است»‌

و این از علامات کبری آخر زمان است، و زود است که همین گروه منتشر شوند در تمام جهت های عالم، چنانچه خداوند متعال میفرماید: {حَتَّى إِذَا فُتِحَتْ يَأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُمْ مِنْ كُلِّ حَدَبٍ يَنْسِلُونَ} [الأنبياء: 96]

ترجمه: «تا آن‌گاه‌ كه‌ يأجوج‌ و مأجوج‌ گشوده‌ شوندو آنها از هر بلنديي‌ بشتابند»

يعني: يأجوج‌ و مأجوج‌ از هر تپه‌ ومكان‌ بلندي‌ از زمين‌ بيرون‌ مي‌آيند و به‌سرعت‌ به‌سوي‌ آنجايي‌ كه‌ برايشان‌ مقدر شده ‌است‌، پيش‌ مي‌تازند و خروجشان‌ از نشانه‌هاي‌ قيامت‌ است‌.

و زود است سیطرۀ قدرت شان در تمام عالم باشد و حاکمیت کنند ، اما حاکمیت این نظام که در تمام عالم سیطره خواهد داشت شاهد ارتکاب ظلم، جنگ علیه دین، و به تمام معنی خلاف نظام سماوی خواهد بود، و همچنان برای هیچ شخص مؤمن ممکن نخواهد بود که در اجتماع خود را با محبت و راحت در اجتماع احساس کند، بخصوص کسانیکه مردم اتباع آنها را بعنوان رئیس یا سرور میدانند.

و خداوند متعال در سورۀ انبیاء در هنگام آمدن آنها از قریه یی یاد میکند که خداوند متعال آن را هلاک و نابود کرده است، و از اهل آن قریه حرف میزند که که آنها را از آن رانده است، و آنها را از عودت به آن منع کرده، اما اهل آن مطالبه استراد آن را میکند و متصل خداوند متعال از امدن یأجوج و مأجوج یاد آوری میکند که آن ها در تمام بخش ها منتشر خواهند شد.

{وَحَرَامٌ عَلَى قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا أَنَّهُمْ لَا يَرْجِعُونَ (95) حَتَّى إِذَا فُتِحَتْ يَأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُمْ مِنْ كُلِّ حَدَبٍ يَنْسِلُونَ} [الأنبياء: 95، 96]

ترجمه: «و بر مردم‌ شهري‌ كه‌ آن‌ را هلاك‌ كرده‌ايم‌ باز گشتشان‌ حرام‌ است‌، تا آن‌گاه‌ كه‌ يأجوج‌ و مأجوج‌ گشوده‌ شوند، و آنها از هر بلنديي‌ بشتابند»

در این آیه کریمه از دو موضوع بحث شده است: موضوع قریه، و نظام عالمی یأجوج و مأجوج. و آن قریه قدس میباشد، که خداوند متعال این قریه را نابود کرد و یهودی ها را از آن راند، و بالای یهودی ها عودت دوبارۀ شان را در قدس منع کرد. اما این یهودی ها مطالبه استرداد آن را میکنند چون یهودی ها میگویند قدس مِلک شان است.

همچنان آنچه در باره یأجوج و مأجوج در قرآن کریم آمده خداوند متعال آنها را مفسد در زمین خوانده اند {إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ} [الكهف: 94]
“همانا يأجوج‌ ومأجوج‌ سخت‌ در زمين‌ فساد مي‌كنند” و این کاری است که یهودیان اروپایی (خزر) انجام می دهند و آنان باعث شعله ور شدن آتش جنگ ها نشر فساد و پستی در دنیا شده اند.

و به تحقیق این روز که قرآن پیش بینی کرده بود برگشت، و شاهد هستیم که یهود مطالبه عودت به قدس را میکنند، و نهایت تلاش شان بدست آوردن قدس است، اما آنها در ابتداء تلاش میکنند تا اشخاصی را به ظهور برسانند در داخل، که منکر وجود الله سبحانه و تعالی شوند. و از این طریق قدس را بدست میگیرند، و سیطره یی قدرت شان را در تمام عالم فراختر میسازند، و قوت و سلطه شان را در ظلم بالای بشر استفاده میکنند، طوریکه هیچ رحم نخواهند داشت، و بخصوص این ظلم و جنگ را علیه اسلام میکنند بخصوص بالای کشور های عربی.

اما آنچه در باره یأجوج و مأجوج در قرآن کریم آمده خداوند متعال آنها را مفسد در زمین خوانده اند {إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ} [الكهف: 94] «همانا يأجوج‌ ومأجوج‌ سخت‌ در زمين‌ فساد می‌کنند.

و این کاری است که یهودیان اروپایی (خزر) انجام می دهند و آنان باعث شعله ور شدن آتش جنگ ها نشر فساد و پستی در دنیا شده اند.

بیت المقدس را اینهاتصرف کرده، و یهود دوباره به بیت المقدس خواهند برگشته است و دولت اسرائیل را که منکر وجود خالق یکتا خواهند بود و نظام لا دینی را تشکیل داده اند. و بعد یهودی ها طبق اجندا ها ادعا خواهند کرد که این اسرائیل دولت مقدس داود و حضرت سلیمان علیهم السلام است.

برای معلومات بیشتر به مقالۀ خزار های دیروز رهبران امروز مراجعه شود.

 


 

در بارۀ نویسنده

سید آصف هاشمی

پاسخی بگذارید