اجتماعی اسلامی

فروپاشی جامعه، نشانه های آخر زمان

نوشته شده توسط Hedayatullah Zaheb

یکی از مشکلات جدی که امروز مردم با آن رویا رویی میکنند، فروریختن بافت های اجتماعی جوامع است. این فروریزی در هر جا و هر جامعه مشهود میباشد. از بین رفتن روابط فامیلی، ازدیاد طلاق و متولدین خارج از پیوند ازدواج، جوامع مارا بسوی ازبین رفتن بنای فامیلی سوق میدهد. پریشانی (Stress)، تشویش، ناخوشی، اضطراب و هرج و مرج، زندگی بسیاری از مردم را مبدل به یک کابوس کرده است. مردم در یک خلای معنوی بسر میبرند و برای بیرون رفت از این خلا و پریشانی روانی به شراب و نشه های دیگر رجوع میکنند. بعضی ها که از پیداشدن راه حل نا امید میشوند، خودکشی را به حیث یک راه حل انتخاب میکنند.

یسشنتبشیسن.jpg

یکی از نشانه های زوال اجتماعی ازدیاد زیاد در عملکرد های نامشروع مردم است. سطح جرایم در سراسر جهان چنان بالا رفته است که حتی کارشناسان نیز حیران شده اند. گزارش “مرکز جلوگیری جرایم ملل متحد” تحت عنوان “جرم و عدالت جهانی”نشان دهنده سطح جرایم در تمام جهان میباشد:

سطح جرایم بصورت تعجیلی در سراسر جهان در حال افزایش است. در سراسر جهان افراد که در شهر های بزرگ زندگی میکنند، در طول پنج سال حد اقل یک بار هدف یک عملکرد جرمی قرار میگیرند. و در تمام دنیا از هر پنج فرد یک فرد هدف جرم های سنگین چون سرقت، جرایم جنسی و حمله فزیکی قرار میگیرند. تمام این جرایم ریشه اقتصادی دارند. و معتادین مواد مخدر در سراسر جهان رو به افزایش است.

cnn.jpg

این همه حیرت انگیز نیست، چون قرآن پاک در داستان های قرآنی فروپاشی های اجتماعی اقوام و جوامع قبل از اسلام را برای ما بیان کرده است. ریشه از بین رفتن اجتماع ها و مشکلات همگام با آن نتیجه فراموشی الله(ج)، فراموش کردن اینکه چرا خلق شده ایم، ترک دین و ترک ارزش های معنوی، است.

اوضاع این فروپاشی امروزی که ما شاهد شیوع آن هستیم چهارده قرن قبل توسط حضرت محمد(ص)پیش بینی شده بود. آنحضرت(ص)آخر زمان را عصر کشمکش ها و تحول اجتماعی میخواند.

اینک بعضی احادیث در باره این زمان (آخر زمان) را برایتان میگویم که مربوط فروریزی ارزش های اجتماعی میشود:

1.1.jpg

1.2.jpg

1.3.jpg

یکی از احادیث برای ما آشکار می سازد که مردم قابل اعتماد کم شده و کسانیکه مطابق قوانین اسلام تجارت کنند از معاملات خود بهره کم خواهند برد:

2.1.jpg

یکی از نشانه های دیگر انیست که شهادت های درست فرو گذاشته شده، درحالیکه شهادت های دروغین تهمت و افترا فرا گیر خواهد شد:

3.1.jpg

3.2.jpg

یگانه مقیاس که مردم توسط آن قضاوت میشوند، سرمایه خواهد بود و معیار احترام به مقدار پول که یک شخص دارد خواهد بود:

4.jpg

در حدیث ذیل بالای اینکه مسیّولیت به کسانی بی کفایت داده خواهد شد، تاکید شده است:

5.1.jpg

یکی از مشخصات دیگر آخر زمان اینست که روابط فامیلی، دوستی و همسایگی فروریخته و فقدان ارزش های اجتماعی و معنوی مشهود خواهد بود:

6.1.jpg

6.2.jpg

یکی از نشانه های دیگر آخرزمان ماده گرایی و گرایش دنیوی است و مردم آنقد به این دنیا گرایش خواهند داشت که آخرت را فراموش خواهند کرد:

7.1.jpg

متملقین احترام خواهند شد:

7.2.jpg

و در آخر این مقاله:

8.jpg

اگر میخواهید موضوعات جالب مارا بخوانید از صفحه انترنتی ما همیشه دیدن کرده و صفحه فیسبوک مارا لایک بزنید.

منبع:

صفحه نشانه های آخرزمان

در بارۀ نویسنده

Hedayatullah Zaheb

تبصره ها

  • پرویز مشرف چند سال پیش زمانی که نخست وزیر پاکستان بود یک بار به هند سفر کرد. از جمله جاهایی که برای بازدید رفت مقبره گاندی بود. که این با اعتراضات گسترده هندوهای افراطی مواجه شد. بعد اتمام بازدید مشرف، هندوها آنجا را با ادرار گاو شستند. چون معتقد بودند که بودن مشرف آنجا را نجس کرده. چندی پیش خبری خواندم که در هند شرکتی تاسیس شده و میخواهد نوشابه ای با ادرار گاو تولید کرده و به بازار عرضه کند. و باز مطلبی میخواندم که هندویی میگفت که من اگر هر روز یک استکان ادرار گاو نخورم مریض میشوم. و توضیح میداد که ادرار گاو برای صدها مریضی شفا میدهد! در هند موسسات عریض و طویلی ساخته شده تا در این مورد تحقیق کنند و هزاران کتاب در باره منافع ادرار گاو نوشته شده. البته این کتابها فقط در مورد ادرار گاو نیست. از مو و تاپاله و به خیلی محسنات گاو! مشمول میشود. و باز همینطور هزاران تز دکتری هم در علوم مختلف از جمله طب در این موارد نوشته شده.

  • اولا حیرت از این است که چطور یک انسان که ما با عقل میشناسیم تا این حد میتواند بی منطق و بیشعور باشد. و چه مکانیزمی باعث شده میلیونها انسان که هزاران هزار آنها هم سالها درس خوانده و حتی دکتری گرفته اند اینگونه اسیر القائات دوران کودکی باشند. چطور میشود این پروگرام غلط را از سر اینها پاک کرد؟ شما با هرکدام که صحبت میکنی قبل از این که وارد محدوده پروگرام ویروسی شوی کاملا منطقی و با هوش بنظر میرسند. و البته، من مگر وظیفه دارم مردم را به راه خودم بکشم؟ شاید اصلا دانسته های من غلط باشد. بنابر این تا زمانی که هندو ها نخواهند مرا مجبور کنند که هر روز یک لیوان ادرار گاو بخورم مرا با آنها کاری نیست.

  • تصور کن که روزی مرتاضی هندی پیدا بشه و بگه من کتابی دارم از هندو کاپور از زمان تیرکمان شاه که در آن نوشته شده هر هندویی مرتاض من در روی زمین است و همه مردم دنیا باید هر روز صبح یک یک قاشق تاپاله گاو را در یک لیوان شاش آن ریخته و بخورند!!! و هر کسی هم اعتراض کند به مقدسات ما توهین کرده باید خودش و تمام فامیلش کشته شوند. و البته با این کار ماجرا تمام نمیشود صدها دستورات عجیب و غریب مانند آبتنی در آب متعفن باید هر ماه انجام دهد و همینطور ماهی یک هفته فقط بجای عذا سوپ بخورد و …. حالا من و شما بنظرت باید چکار کنیم؟ چطوری از این دردسر خلاص بشیم؟

  • فروپاشی اگر شروع شود اینگونه شروع خواهد شد. اینکه گروهی بخواهد با زور و کشت و کشتار عقاید خودشان را به دیگران تحمیل کنند. وقتی خبر سقوط هواپیمای روسی رو شنیدم و یک گروه اسلامی هم مسئولیت آن را به گردن گرفت. با خودم فکر میکردم که این چگونه عدالتی است؟! که یک گروه زن و بچه که هیچ گناهی ندارن به این صورت کشته میشوند. یا مردان را در کردستان عراق میکشند و زن و بچه ها را میفروشند! گیرم که مرد کشته شده بر فرض محال گناه کار به اون کودک بیگناه چرا باید تجاوز شود؟؟؟ حالا میخواهم قضاوت بشه کدام کثیف و نجس هستند؟ اون هندو یا حکومت اسلامی بنام داعش در عراق و سوریه؟

  • بخواب آرام !

    بخواب آرام ای رخشانه درخشانم!

    بخواب آرام ای دختر خوشگل نازم !
    ای رخشانه درخشنده همیشه درخشان!
    زیبایی خیره کننده ات در طبیعت و زمین
    کهکشان ها و کاءنات و تمامی جهان بی همتا و بی نظیر است.
    بخواب آرام دخترک گل نازم.
    که دیگر سنگ تحجر و جهل و جنون تشنه خون بر سر و مو های بلند سیاه صاف و براق زیبایت فرود نخواهد آمد!
    که دیگر آندام نحیف و زیبایت با دستان سنگ بدست مملو از خون و چرک و گناه تکه تکه و لت و پار نخواهد شد!
    بخواب آرام دخترم رخشانه!
    ای زیبا ترین دسته گل رنگارنگ خیره کننده و دلربای جهان هستی
    ای ،، در ،، گهر بار و ،، زمرد ،، بی همتای فرگشت
    صورتت لبریز از نور زیبایی و آرامش کامل است
    بخواب آرام! ای رخشانه درخشنده!
    که دیگر اثری از انسان وانسانیت شرافت و حیثیت نمانده است!
    دیگر انسان و انسانیت و شرف چندی است مرده است!
    بخواب آرام! ای دلارام!
    که از این پس دست های کثیف و خون آلود به تجاوز و شرف زن و انسان
    دیگر بر دل پاک صادق و صافت اندوه ز جور معمنان گردی نخواهد نشست!
    بخواب آرام دخترم که چندی است انسان و انسانیت از این جهان رخت بر بسته است!
    و دیگر از دست درندگان و خونخواران وحوش اسلامی آزاد و رها گشتی !
    بخواب آرام دختر زیبا رویم!
    بخواب آرام همچون سیمای آرامت
    و برای همیشه در آرامش باش
    که در میان مسلمانان دگر هیچگونه آرامشی در این جهان وجود نخواهد داشت!
    بخواب ای رخشانه درخشانم!
    دختر زیبا رویم برای همیشه در آرامش بخواب!
    بهبهانی
    چهار شنبه 13 آبان 1394

پاسخی بگذارید