سیاست های جرمی متفرقه

بوی ملحمه به مشام میرسد

نوشته شده توسط Hedayatullah Zaheb

وزرای خارجۀ 28 کشور ناتو در بروکسل بخاطر یک نشست دو روزه گرد هم جمع شدند. ناتو طوری که پیش بینی میشد در بارۀ افغانستان ( جنگ را که بی شرمانه باختند)، عراق ( جنگ را که پنتاگون بی شرمانه باخت)، لیبیا ( کشوری که ناتو توسط مداخلۀ خویش به یک کشور شکست خورده مبدل ساخت وتوسط ملیشه های خویش به خاک و خون کشید) و سوریه ( کشوری که دوست دارند توسط یکی از اعضای فعال این سازمان (ترکیه) آنرا تسخیر کند)، بحث و گفتگو کرد.

ولی مهمتر از همه شکر در کیک ناتو در این نشست، “اقدامات علیۀ روسیه” بود. برخلاف پیمان که در زمان جنگ سرد امضاء شده بود، ناتو میخواهد کشور های اروپای شرقی و کشور های هم سرحد روسیه را به عضویت این سازمان بی آورد، که روسیه آنرا تجاوز میبیند و همچنان به مانور های نظامی در سرحدات روسیه وحضور نظامی گسترده در این مناطق ادامه میدهد.

دبیر کل ناتو میگوید: “ما در حال حاضر تصمیم گرفته ایم که به حضور خود در مناطق شرقی این اتحادیه (ناتو) ادامه دهیم. طراحان نظامی ما طرح حضور چندین کندک نظامی را در منطقه پیشکش کرده اند. تصمیم بالای تعداد (این نظامیان) و موقعیت آن گرفته نشده است.”

در پروسۀ محاصرۀ روسیه، امریکا به حیث سرکردۀ ناتو به گسترش دستگاه ضد موشکی در شرق اروپا (رومانیا) ادامه میدهد که به واکنش سخت روسیه روبرو شده است.

_89674759_missile_defence_map624_iran.png

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه میگوید که این دستگاه های ضد موشکی دفاعی نه بلکه حمله ای بوده و یک تهدید بزرگ برای امنیت فدراسیون روسیه محسوب میشود که سبب جنگ نظامی خواهد شد. ” حالا بعد از گذاشتن این دستگاه های ضد موشکی ما باید به این فکر باشیم که چطور این تهدیدات به امنیت فدراسیون روسیه را خنثی سازیم. مردم که چنین تصامیم را میگیرند باید بدانند که تا حال آنها در آرامی، آسایش و امنیت زندگی میکردند.”

در این جنگ های لفظی اوباما نیز آرام ننشسته و روسیه را متهم به تجاوز گری کرد. ” ما در مقابل نگرانی رشد حضور تجاوز گرانۀ نظامی روسیه و استقرار نظامی در منطقه بالتیک و شمال اروپامتحد هستیم. ما به بحث و گفتگو بخاطر همکاری با روسیه ادامه میدهیم، اما با ید مطمئن باشیم که آماده و قوی هستیم. ما میخواهیم که روسیه را تشویق کنیم تا عملکرد های نظامی اش مطابق تعهدات بین المللی اش باشد.”

جنرال چهار ستاره ای امریکایی ویسلی کلارک Wesley Clark که رئیس نیروهای ناتو نیز بود ودر سال 2007 اقرار نمود که امریکا بعد از حادثۀ یازدهم سپتمبر پلان تسخیر 7 مملکت شامل عراق، سوریه، لبنان، لیبیا، سومالیا، سودان و ایران را گرفت، این بار در یک مصاحبه خویش با تلویزیون CNN میگوید: “روسیۀ تحت سلطۀ پوتین به اشتباه رفته است اگر فکر میکند که امریکا بعد از انداخت بمب اتمی، (بطور مثال در وارسا) تسلیم میشود. آنها از سلاح های اتمی به حیث وسیلۀ از بین بردن بحران در تمرین های نظامی خویش استفاده میکنند، مانند این که آنها میتوانند یک سلاح اتمی استفاده کنند و ناتو هم تسلیم شود.”

معاون اسبق نظامی ناتو در اروپا جنرال سیر ریچارد شیریف، در کتاب خویش میگوید که مبنی بر سناریوها کاملاً محتمل، جنگ اتمی با روسیه در سال 2017 اتفاق خواهد افتاد. او در یکی از مصاحبه های خویش در BBC گفت: “ما نیاز به قضاوت پوتین نظر به اعمال او داریم نه نظر به گفتار او. او در گذشته جورجیا را تسخیر کرده است، او کریمیه را تسخیر کرد و او اوکراین را تسخیر کرد. او از زور استفاده کرده وتوانسته است توسط زور از همه چیز بیرون آید.”

منابع:

https://www.rt.com/usa/342178-russia-nuke-warsaw-clark/

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-05-13/poland-to-break-ground-on-missile-shield-site-as-russia-fumes

https://www.rt.com/news/343420-nato-nuclear-war-russia/

در بارۀ نویسنده

Hedayatullah Zaheb

پاسخی بگذارید